رفع لک های صورت با لیزر

پوست انسان در اثر عوامل مختلف مانند: افزایش سن، بیماری، حادثه، مشکلات هورمونی  و … دچار تغییرات و مشکلاتی می شود، یکی از این مشکلات ایجاد لک های مختلف روی پوست می باشد.

رفع لک های صورت با لیزر

 

لک پوستی چیست ؟

Ephelides یا لک ذخایر خال دار کوچکی هستند که حاوی رنگدانه در اپیدرم یا لایه بیرونی پوست می باشند. این لک ها بیشتر در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب به طور طولانی که موجب آفتاب سوختگی شود، ورزش کردن زیر نور خورشید (شنا، تنیس، دو میدانی و …) و باقی ماندن جای جوش به وجود می آید. لک ها را می توان به لک های ، گرد، صاف و تیره رنگی تقسیم بندی کرد. اغلب اندازه آن ها بین دو تا چهار میلیمتر متغییر است.

لک صورت می تواند بر اثر بارش رنگدانه در یک نواحی خاص ایجاد شود زیرا به طور نرمال رنگ پوست اطراف لک روشن تر است. لک صورت ممکن است به طور ژنتیک نیز ایجاد شود یعنی اگر یکی از اعضای خانواده به آن دچار است امکان ابتلا سایر اعضا نیز وجود دارد. لک ها معمولاً سلامتی را به خطر نمی اندازند، هنگام قرار گرفتن زیر نور خوشید ممکن است پررنگ تر شوند. یکی از روش های موثر در از بین بردن لک های ناحیه صورت لیزر لک است.

رفع لک های صورت با لیزر 

دلایل ایجاد لک صورت

نورخورشید.

وراثت.

مشکلات هورمونی.

التهاب پوست.

کک و مک.

بارداری.

جوش و زخم.

تحریک پوست.

عوامل خطرناک در مورد لک های صورت

معمولا اکثر لک ها بی خطر بوده و با لیزر لک از بین خواهد رفت.

تروما یا آسیب به پوست.

مشکلات کبدی.

بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس.

درمان لک صورت با استفاده از لیزر

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن لک های صورت استفاده از لیزر لک است. لیزر نه تنها موجب از بین بردن لک ها می شود بلکه باعث کمتر شدن جای اسکارنیز می گردد. در این روش پرتوهای لیزر روی اپیدرم پوست (لایه خارجی پوست ) متمرکز شده و با تحریک کلاژن باعث از بین بردن لک ها و جوان سازی پوست می شوند.

نحوه ی انجام لیزر لک صورت

ابتدا پوست با بی حسی موضعی بی حس می کنند سپس در یک فرایند ساده و سرپایی لیزر انجام می شود. مدت زمان انجام لیزر حدوداً 45 دقیقه می باشد. 

چقدر زمان می برد تا به نتیجه مطلوب بعد از لیزر لک صورت دست پیدا کنیم؟

دقیقاً بلافاصله بعد از انجام لیزر مشاهده می کنید که لک ها پررنگ تر شده اند که طی چند روز در سطح پوست منتشر شده و سپس همراه با سلول های مرده می ریزند. البته ممکن است تمام لک ها از بین نرود اما روشن تر می شود. بعد از انجام دو جلسه متوجه تغییرات می شوید، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید بین 4 تا 6 جلسه به فاصله زمانی 1 ماه انجام شود، بعد از آن اگر لک ها مجدداً برگشت سالانه یک مرتبه باید لیزر تکرار شود.

رفع لک های صورت با لیزر

انجام لیزر لک صورت چقدر دوام دارد؟

لیزر، لک های حاصل از آفتاب را از بین می برد اما اگر دوباره در معرض نور خورشید قرار گیرید ممکن است برگردد مانند سفید کردن دندان که در اثر مصرف دخانیات و قهوه قابل بازگشت است و نیاز به تمدید دارد.

میزان موفقیت لیزر لک صورت

باید گفت اگر به طور صحیح انجام شود معمولاً تا 99% موفق خواهد بود و البته در برخی مواقع می توان با صلاح دید پزشک درمان لیزر را با روش های دیگر ترکیب کرد تا نتیجه ی بهتر حاصل شود. 

آیا با وجود تزریق بوتاکس و ژل  می توان لیزر لک صورت را انجام داد؟

بله می توانید انجام دهید اما اگرهنوز انجام نداده اید و قصد انجام آن را دارید بهتر است ابتدا درمان لیزر را انجام دهید و بعد از گذشت 2 الی 4 هفته می توانید تزریق داشته باشید.

رفع لک های صورت با لیزر

مزایای لیزر لک صورت

از بین رفتن لک و ملاسما صورت.

نتیجه گیری در کمترین زمان.

کلاژن سازی بیشتر و جوان سازی پوست.

ایمن بودن روش.

بدون دوران نقاهت.

مقرون به صرفه.

 عوارض لیزر لک صورت

این روش جز ایمن ترین روش ها بوده و به جز التهاب و قرمزی بعد از انجام لیزر معمولاً عوارض دیگری ندارد. اما اگر در مراکز معتبر و توسط پزشک متخصص انجام نشود می تواند عوارض چون سوختگی پوست را در بر داشته باشد.

رفع لک های صورت با لیزر

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن بهترین دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال با کیفیت دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.