چشم ها همیشه سنبل زیبایی و جذابیت در چهره ی افراد بوده اند و چشم های درشت تر می تواند زیبایی چهره را دو چندان کند. در سال های اخیر روش های زیادی برای ایجاد تغییرات و رفع نقایص صورت ابداع شده است، اما آیا درشت کردن چشم ها نیز ممکن است؟

درشت کردن چشم ها

روش های درشت کردن چشم ها :

تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی سم است که با فلج کردن عضلات باعث صاف شدن پوست آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک ها می شود. تزریق بوتاکس در اطراف چشم، هم موجب رفع چین و چروک ها می شود و هم تا حدودی پلک را لیفت می کند و باعث درشت شدن چشم ها می شود.

لیفت با نخ

روش لیفت با نخ یک روش کم تهاجمی است که با استفاده از نخ های کلاژن ساز انجام می شود. به این صورت که نخ زیر پوست قرار گرفته و پوست را به بالا لیفت می کند، لیفت آنی را بلافاصله بعد از اتمام کار تجربه می کنید اما نتیجه نهایی بعد از 3 ماه با افزایش کلاژن سازی مشخص می شود. هنگامی که اطراف پلک و شقیقه لیفت شود چشم ها نیز درشت تر به نظر می رسد.

لیزر درمانی

از طریق این روش چین و چروک های اطراف چشم از بین می رود و همچنین در مواردی لایه های بالای چشم  نیز لایه برداری می شود و چربی های اضافی از بین می رود. با کلاژن سازی افتادگی  پوست اطراف چشم از بین  رفته و چشم ها درشت تر می شود.

بلفاروپلاستی

گاهی اوقات افراد به طور ژنتیکی یا در اثر افزایش سن و بیماری دچار افتادگی شدید پوست پلک می شوند و دیگر نمی توان با روش های غیر جراحی پلک را لیفت کرد. بنابراین آخرین گزینه، جراحی بلفاروپلاستی است که البته  یک جراحی سرپایی است و در اکثر مواقع بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش پوست بالای پلک برداشته شده و چشم ها درشت تر خواهد شد.

مزایای درشت کردن چشم ها

چهره جوان تر می شود.

اعتماد به نفس فرد بیشتر می شود.

چهره فرد دیگر خسته و پف آلود به نظر نمی رسد.

بدون دوران نقاهت است.

عوارض انجام روش های مختلف

در هر روش پزشکی احتمال بروز عوارض وجود دارد، اما اگر به درستی و توسط پزشک متخصص انجام شود معمولاً عوارضی در پی ندارد، عوارضی که ممکن است ایجاد شود عبارتند از:

خارش پوست

 تورم زیاد

 عفونت

جای اسکار

کهیر پوستی

افتادگی پلک

آسیب های عصبی

کاندیدای مناسب برای درشت کردن چشم ها

افرادی که به طور ژنتیکی دچار پلک پف آلود یا افتاده می باشند.

افرادی که بر اثر افزایش سن دچار افتادگی پوست پلک شده اند.

افرادی که ظاهر چشم های خود را دوست ندارند و می خواهند چشم هایشان کمی درشت تر به نظر بیاید.

میزان ماندگاری روش ها

میزان ماندگاری بستگی به روش انجام شده دارد. در روش های جراحی مانند بلفاروپلاستی معمولاً نتیجه دائمی است اما در روش هایی مانند بوتاکس، نخ و لیزر بعد از مدتی اثر آن از بین می رود و باید هر چند وقت یک بار تمدید شود.

چه افرادی نمی توانند از روش های غیر جراحی و جراحی برای بزرگ کردن چشم ها استفاده کنند؟

خانم های باردار و خانم هایی که در حال شیردهی هستند.

افرادی که مبتلا به دیابت شدید و کنترل نشده هستند.

افرادی که مبتلا به بیماری های خود ایمنی هستند.

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.

برای درشت کردن چشم ها روش های غیرجراحی با وجود موقتی بودن مناسب تر و ایمن تر  از روش ها جراحی می باشد. زیرا روش های غیر جراحی هم طبیعی تر بوده و هم برگشت پذیر است، در صورتیکه بعد از عمل جراحی، حتی اگر از نتیجه راضی نباشید چاره ای جز پذیریش ندارید. روش های غیر جراحی علاوه بر رسیدن به نتیجه دلخواه باعث کلاژن سازی و جوانسازی پوست نیز می گردد.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیرآوان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.