خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی راهکارهای فراوانی در اختیار ما قرار گرفته برای جوان سازی پوست که هر کدام به نوبه خود مفید و موثر می باشند اما باید با توجه به مشکلات پوستی بهترین روش برگزیده شود تا نتیجه ی نهایی رضایت بخش باشد.

جوان سازی پوست 

بهترین زمان اقدام برای جوان سازی پوست

این موضوع کاملاً به شرایط پوستی فرد بستگی دارد. برخی افراد هنگام ظاهر شدن علائم پیری مراجعه می کنند و برخی دیگر قبل از ظهور علائم و به منظور پیشگیری اقدام می کنند. همان طور که می دانید افزایش سن موجب کند شدن کلاژن سازی و تخریب اجزای پوست می شود، اما تنها افزایش سن موجب مشکلات پوستی نمی شود بلکه عواملی مانند: آلودگی های محیطی، کاهش وزن زیاد، بیماری ها، ژنتیک، نور خورشید، استعمال دخانیات و …  نیز می تواند در پیری زودرس پوست موثر باشد. پوست از سه لایه تشکیل شده است که شامل : اپیدرم ( لایه سطحی پوست)، درم (لایه میانی پوست) و هیپودرم (لایه عمیق پوست ) می باشد. لایه سطحی پوست که قابل مشاهده است، لایه میانی شامل سلول ها تولید کننده و بعضی از گیرند های حسی می باشد و اما لایه ی عمیق پوست شامل بافت چربی و بافت های همبند یا پیوندی می باشد که پوست را به لایه های عضلانی متصل می کند. در حقیقت مشکلات پوستی روی تمام لایه ها تاثیر گذار است.

 انواع جوان سازی پوست

هایفو تراپی

در این روش با استفاده از امواج اولتراسوند یعنی همان امواج در سونوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد با این تفاوت که در هایفوتراپی امواج به شکل متمرکز لایه های خاص از پوست را مورد هدف قرار می دهند و این امر موجب کلاژن سازی بیشتر و بهبود الاستیسیته پوست می شود و چین و چروک و افتادگی پوست را بهبود می بخشد. این روش بیشتر مناسب افراد بالای 30 سال است.

تزریق فیلر

گاهی اوقات پوست علاوه بر افتادگی و چین و چروک قسمتی از حجم خود را نیز از دست می دهد که تزریق فیلر ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. فیلرهای به دو دسته حجم دهنده و جوان ساز تقسیم می شوند. از حجم دهنده ها قسمت های مختلف صورت مانند گونه، لب ها، شقیقه، بینی و فک را به منظور ترمیم، اصلاح عدم تقارن و حتی زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و جوان ساز ها که همان مزوژل ها می باشند خاصیت حجم دهندگی ندارند اما موجب تحریک کلاژن و جوان سازی پوست می شوند.

تزریق چربی

گاهی اوقات افراد مایلند تا از چربی های بدن خود برای جوان سازی پوست استفاده کنند که البته مزیت های خاص خود را دارد. به عنوان مثال چون چربی از خود فرد گرفته می شود به علت سازگاری با بدن از ایمنی بالایی برخوردار است و همچنین از ماندگاری بیشتری نسبت به ژل برخوردار می باشد. در این روش مقداری چربی از خود فرد گرفته می شود و بعد از انجام فرآیند های لازم به او مجدداً در نواحی مورد نظر تزریق خواهد شد.

بوتاکس

یکی از رایج ترین روش های جوان سازی پوست تزریق بوتاکس است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با تزریق سم بوتولینوم به نقاط از پوست که دارای چین و چروک می باشد باعث فلج شدن موقتی عضله مورد نظر شده و در نتیجه چین و چروک ها از بین می رود. بهتر است قبل از عمیق شدن چین و چروک ها تزریق بوتاکس انجام شود.

آر اف فرکشنال

در این روش با استفاد ه از سوزن های مخصوص به وسیله ی دستگاه روزنه های ریز روی پوست ایجاد می شود و امواج رادیوی وارد لایه های زیرین پوست شده و موجب تحریک کلاژن سازی و جوان سازی پوست می شود.

میکرونیدلینگ

این روش نیز مانند آراف فرکشنال با استفاده از سوزن های مخصوص به وسیله دستگاه انجام می شود. در این روش با ایجاد زخم هایی روی پوست موجب تحریک کلاژن بیشتر و جوان سازی پوست می گردد.

کربوکسی تراپی

این روش با تزریق گاز کربن دی اکسید زیر پوست موجب جوان سازی پوست می شود. این روش برای از بین بردن چین و چروک ها و تیرگی زیر چشم بسیار کاربردی می باشد.

جوان سازی پوست دارای روش های متنوع و گوناگونی است که در این مقاله به چند نمونه از آن اشاره شد. روش های درمانی با توجه به مشکلات پوستی شما توسط پزشک متخصص تجویز می شود. استفاده از کرم های مرطوب کنند، آبرسان، ضد آفتاب و لایه بردار نیز در پیشگیری از مشکلات پوستی بسیار موثر است.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزیش مو به سایت هیر آوان مراجعه فرمایید.

لطفا بر روی لینک تخصصی مو هیر آوان کلیک فرمایید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.