حتما شما هم کسانی را در اطرافیانتان دارید که از مشکل تعریق زیاد و بوی بد پا رنج می برند یا حتی خود شما ممکن است دچار این مشکل باشید. این مشکل ممکن است موجب خجالت و عدم اعتماد به نفس فرد در جمع شود و او را از فعالیت های اجتماعی دور کند. در این افراد ممکن است بعد از چند ساعت که پاها در داخل کفش قرار گرفت کاملا خیس و آزاردهنده شود. یکی از بهترین و کاربردی ترین راه کارهای درمانی برای رفع این مشکل تزریق بوتاکس کف پا است.

 

تزریق بوتاکس کف پا

 

 

علت تعریق بیش از اندازه پا ها

افرادی زیادی با این مشکل مواجه هستند  و ممکن است در موقعیت های استرس زا تعریق بیشتر هم بشود. در پا حدوداً دویست و پنجاه هزرا غدد وجود دارد که وظیفه تولید عرق را در پا بر عهده دارند که توان تولید 113 گرم را در روز دارد. مشکل تعریق زیاد کف پا را هایپر هیدروزیس و بوی بد تولید شده از پا را بروموهیدروزیس می نامند. عرقی  که در طول روز در پا ایجاد می شود به دلیل اینکه پا در کفش قرار دارد امکان تبخیر شدن ندارد و موجب تجمع عرق در پا می گردد و باعث بوی بد آن می شود که ناشی از مواد باکتری های در عرق است. رطوبت حاص از آن  همچنین موجب ایجاد قارچ  در پا می شود.

اقدامات لازم برای جلوگیری از تعریق  پا

بعد از شستشو پا ابتدا آن را کاملاً خشک کنید سپس کفش بپوشید.

 

استفاده از جوراب هایی که رطوبت پا را جذب کنند، جوراب هایی با جنس پشم و نخ می تواند گزینه خوبی باشد جوراب های ورزشی این ویژگی را دارا می باشند.

 

هر روز از یک کفش استفاده نکنید و از استفاده یک کفش به طور مکرر خودداری کنید.

 

استفاده از پودرهای داخل کفش نیز می تواند تا حدودی کارساز باشد.

 

هر روز جوراب خود را عوض کنید.

 

نوشیدنی های کافئین دار را کمتر مصرف کنید.

 

در روز چند بار پای خود را از کفش بیرون بیارید تا بتواند هوا بخورد.

 

تزریق بوتاکس کف پا

درمان تعریق زیاد با تزریق بوتاکس کف پا

همان گونه که می دانید سم بوتولینیوم (بوتاکس ) می تواند با فلج کردن عضلات باعث جلوگیری از انقباض عضلات ناحیه تزریق شده شود و سیگنال ها عصبی محرک تعریق را مسدود می کند تا میزان تعریق را کاهش دهد.

نحوه ی تزریق بوتاکس کف پا

تزریق بوتاکس به خودی خود دارای درد مختصری می باشد که بی حسی موضعی کاملاً آن را قابل تحمل می کند، اما در تزریق بوتاکس کف پا به دلیل ضخامت پوست کف پا مقداری دردناک تر از نواحی دیگر می باشد و باید از روش های بی حسی قوی تری استفاده شود. در این روش اغلب 110 BU یا 300 DU به مقدار مساوی در دو طرف پا استفاده می شود ( در افرادی که یکی از پاها بزرگتر از پای دیگر است کمی میزان بوتاکس بیشتر مصرف می شود ) تزریق به فاصله 1 تا 1.5 سانت در داخل ورید انجام می شود، در این تزریق ممکن است به علت ضخامت پوست از یک سوزن 26 تا 30 نیز استفاده گردد. 

نکات مهم در مورد تزریق بوتاکس کف پا

پزشک باید دقت کافی را داشته باشد تا تزریق سطحی انجام شود.

تزریق فقط باید در درم پوست (لایه میانی پوست ) انجام شود زیرا در صورت تزریق در لایه های عمیق پوست ممکن است موجب تضعیف عضلات و آسیب به آن  گردد.

در تزریق بوتاکس کف پا سر سوزن ها به سرعت کند می شوند، پس بهتر است که چندین سرسوزن آماده داشته باشیم که در صورت کند شدن سوزن  از آن ها استفاده شود.

مزایای تزریق بوتاکس کف پا

 

کاهش چشمگیر تعریق پا  و بوی بد ناشی از آن.

 

از بین بردن چروک های کف پا.

 

بدون نقاهت بودن.

 

مقرون به صرفه بودن.

 

مشاهده نتیجه در کوتاه مدت.

 

ماندگاری بوتاکس کف پا

میزان ماندگاری در افراد با توجه به وضعیت جسمانی او و نوع بوتاکس تزریقی متفاوت می باشد، اما معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد و سپس باید مجدداً انجام شود. 

چه افرادی نمی توانند بوتاکس کف پا تزریق کنند ؟

خانم های باردار.

 

مادرانی که در دوره شیردهی به سر می برند.

 

افرادی که دچار بیماری های نقص ایمنی هستند.

 

افراد زیر 18 سال.

 

افرادی که مبتلا به بیماری های خاص هستند.

توصیه های قبل از انجام بوتاکس کف پا

پا کاملاً تمیز باشد.

 

اگر بیماری خاصی دارید یا از داروی خاصی استفاده می کنید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید

 

مراقبت های بعد از انجام بوتاکس کف پا

 

استفاده از کمپرس یخ.

 

تا چند ساعت دراز نکشید و از خوابیدن اجتناب کنید.

 

از لمس و ماساژ محل تزریق اجتناب کنید.

 

تا 24 ساعت آب به ناحیه تزریق برخورد نکند.

 

از انجام فعالیت های سنگین تا چند روز پرهیز کنید.

عوارض تزریق بوتاکس کف پا

به قول دکتر زهرا میراشه این تزریق به دلیل حساسیت بالا حتماً باید توسط پزشک متخصص انجام شود در غیر این صورت ممکن به عضلات و ماهیچه ها آسیب وارد شود. اما اگر توسط پزشک متخصص و در مراکز معتبر انجام شود نه تنها عوارضی ندارد بلکه باعث می شود با حل این مشکل، زندگی راحت تر و شاد تری را تجربه کنید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن بهترین دستگاه های روز دنیا و استفاده از بهترین متریال مصرفی زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

لطفا سایت هیر آوان هم کلیک کنید

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.