ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات بین افراد است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما گاهی اوقات ریزش مو به دلایل نامشخص ایجاد می شود یعنی بعد از انجام آزمایشات و بررسی های لازم متوجه می شوید هیچ مشکلی وجود ندارد. در چند سال گذشته با شیوع بیماری کرونا علاوه بر مشکلاتی که در حین بیماری برای افراد ایجاد شده است، بعد از بیماری نیز دچار عوارض و مشکلاتی متعددی شده اند، یکی از عوارضی که بیشتر افرادی که بیماری کرونا را پشت سر گذاشته اند از آن شکایت می کنند ریزش مو است و یکی دیگر از دلایل ریزش موی نامشخص استرس است، بله استرس های روزانه علاوه بر آسیب به روح می توانند به جسم هم آسیب وارد کنند. در این مقاله می خواهیم به تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو بپردازیم.

تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو

عوارض و تاثیر بیماری کرونا روی ریزش مو

معمولاً علائم ریزش مو بعد از بهبودی کرونا  و بعد از چند ماه بروز پیدا می کند. اما به دلیل ناشناخته بودن بیماری معمولاً برای افراد قابل تصور نبوده به همین علت به دنبال دلایل دیگر می روند. به گفته پزشکان ریزش موی ناشی از بیماری کرونا دو نوع است:

تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو

ریزش موی تلوژن افلوویوم: در این نوع موها بیش از حد نرمال و به شکل همزمان وارد مرحله ریزش مو (تلوژن) می شوند و دلیل آن می تواند تب ناشی از بیماری باشد. این ریزش ممکن است 6 تا 9 ماه ادامه پیدا کند و معمولاً به شرایط قبل بازمیگردد.

 

تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو

ریزش موی آلوپسی آره آتا: در این بیماری سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله کرده و به آن آسیب می رساند و موجب ریزش موی شدید می شود. گرچه افرادی که کرونا داشته اند به این بیماری مبتلا نخواهند شد اما افراد مستعد ریزش مو به دلیل التهاباتی که برخی از بیماران کرونایی تجربه می کنند، موجب افزایش مولکول های ایمنی مرتبط با شرایطی مثل آلوپسی می شود.

تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو

ارتباط استرس و ریزش مو

خوشبختانه ریزش موی ناشی از استرس در بیشتر مواقع موقتی است و بعید است که ریزش موی شما همیشگی باشد. هنگامی که فرد استرس زیادی را تجربه می کند می تواند باعث مختل کردن چرخه رشد طبیعی مو گردد و موجب ریزش موی غیر طبیعی و شدید شود وهنگامی این اتفاق رخ می دهد که استرس سبب وارد شدن تعداد زیادی فولیکول مو به فاز استراحت می شود، همچنین استرس طولانی مدت باعث تشدید بیماری آلوپسی می گردد. بنابراین بهتر است با مدیریت استرس و مدیتیشن از عوارض آن پیشگیری کنیم.

چگونه تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو را کنترل کنیم؟

مکمل ها: بهتر است بعد از بهبودی از بیماری کرونا یا هر بیماری که منجر به تب شده است، همزمان با بیماری یا بعد از بهبودی از مکمل ها استفاده کنیم.

ورزش: داشتن فعالیت ورزشی منظم روی کنترل استرس های روزانه بسیار تاثیر گذار است، همچنین گردش خون بالا باعث تقویت فولیکول های مو می شود.

تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو

تغذیه مناسب: داشتن تغذیه مناسب و مفید می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ریزش مو و بازگشت موهای از دست رفته داشته باشد.

مدیتیشن: انجام فعالیت هایی مانند یوگا می تواند شما را از استرس و اضطراب ها دور کند.

روغن تراپی: استفاده از روغن های گیاهی علاوه بر خاصیت های فراوانی که برای تقویت ریشه ی مو دارند، ماساژ دادن روغن ها روی پوست سر باعث بهبود گردش خون در این ناحیه می شود. استفاده از روغن های مانند: رزماری و اسطوخودوس علاوه بر خاصیت درمانی با بوی آرامش بخش باعث دورشدن استرس از شما می شود.

تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو را چطور درمان کنیم؟

پیش از هر اقدامی بهتراست به پزشک متخصص مراجعه شود تا بهترین درمان انجام شود. همان طور که گفته شد معمولاً ریزش موی ناشی از بیماری کرونا و استرس موقتی است و بعد از مدتی به حالت قبل بازمی گردد اما ممکن است در این مدت فرد تار موی زیادی را از دست دهد و در برخی موارد نیز به فولیکول های مو آسیب وارد شده باشد، بنابراین بهترین درمان ها بعد از استفاده از مکمل ها درمان های کلینیکی می باشند که در مدت زمان کوتاهی می تواند ریزش مو را کنترل کرده و علاوه برآن فولیکول مو (ریشه ی مو) را  نیز تقویت کرده و موهای با کیفیت تر و زییاتری برای فرد به ارمغان بیاورد. درمان های کلینیکی عبارتند از:  هیر فیلر، مزوتراپی، پی آرپی، کلاه IGROW و کربوکسی تراپی، انجام روش های ذکر شده با تشخیص پزشک برای فرد انتخاب می شود و در مدت زمان کوتاهی تاثیرات شگفت انگیز آن قابل مشاهده است. برای گرفتن نتیجه مطلوب  حتماً تعداد جلسات خود را تکمیل کنید.

تاثیر استرس و بیماری کرونا روی ریزش مو در سال های اخیر افراد زیادی را درگیر کرده است، اما مساله مهم و حائذ اهمیت  تشخیص صحیح و درمان مناسب است تا موهای شما به حالت قبل برگردد و آسیب های ناشی از آن بهبود پیدا کند. برای همین انتخاب مراکز معتبر در روند درمان و رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار مهم و حیاتی است.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان مجرب و متخصص مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

لطفا بر روی لینک دپارتمان تخصصی درمان ریزش مو هیرآوان hairavan.clinic کلیک فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.