با بالا رفتن سن و پدیدار شدن علائم پیری اولین علائم معمولاً در پیشانی  و خط اخم بروز می کند. این قسمت از صورت به علت حرکات زیاد عضلات به ویژه در ناحیه اخم موجب می شود تا چین و چروک با عمق بیشتری به وجود می آید. یکی از روش های رایج برای پیشگیری از بروز چین و چروک های پیشانی و خط اخم و همچنین بهبود و  از بین بردن آن تزریق بوتاکس می باشد.

 

 

بوتاکس چیست ؟

سم بوتالینیوم که نوعی پروتیئن می باشد تولید شده به وسیله باکتریوم کلوستردیوم است که موجب از کار افتادن پالس های عصبی عضله مورد نظر و فلج شدن آن می گردد. بوتاکس در سال 1989 موفق به اخذ تاییدیه غذا و دارو آمریکا شده است و در سال 2007 بیشترین استفاده را در بین عمل های زیبایی از آن خود کرده است این روش کاربردی همچنین توانسته  در سال 2015 به عنوان محبوب ترین عمل زیبایی غیر جراحی برگزیده شده است.

انواع خطوط پیشانی و خط اخم

حرکتی : یعنی با تکان دادن ابرو و حرکت عضلات ایجاد می شود و در حالت عادی دیده نمی شود که بهترین گزینه برای از بین بردن این نوع خطوط تزریق بوتاکس می باشد.

ثابت : یعتی در حالت آرامش و عادی نیز وجود دارد که باید برای از بین بردن این دسته از چین و چروک ها و خطوط علاوه بر بوتاکس از تزریق ژل نیز کمک گرفت.

مزایای تزریق بوتاکس پیشانی و خط اخم چیست ؟

 

بهبود و یا از بین رفتن چین چروک ها.

 

جوان تر نشان دادن چهره افراد از سن واقعی خود.

 

پیشگیری از علائم پیری.

 

بدون نقاهت بودن.

 

مقرون به صرفه بودن.

 

از بین بردن درد های میگرنی.

نحوه ی تزریق بوتاکس پیشانی و خط اخم

بعد از بی حسی موضعی و ضد عفونی کردن ناحیه پزشک با توجه به نوع چین و چروک و چهره ی فرد نواحی مورد نیاز را علامت گذاری می کند. زیرا محل تزریق بوتاکس در افراد گوناگون متفاوت می باشد و به حرکات ماهیچه فرد هنگام حرکت بستگی دارد. در تزریق بوتاکس در پیشانی نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که نوع تزریق به گونه ای باشد که باعث افتادگی ابروها نگردد. کل پروسه تزریق چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد. 

تزریق بوتاکس پیشانی و خط اخم برای چه افرادی مفید است

افرادی که دارای چین و چروک متوسطی هستند می توانند با تزریق بوتاکس چهره ی خود را جوان تر کنند اما افرادی که چین و چروک آن ها قدیمی و بسیار عمیق می باشد باید با تزریق ژل این مشکل را حل نمایند. 

چه افرادی نمی توانند تزریق بوتاکس پیشانی و خط اخم را انجام دهند ؟

افرادی که به بوتالینیوم حساسیت دارند.

 

افرادی که دچار بیماری هایی هستند که در عضلات و اعصاب تاثیر گذار است مانند : بیماری سندرم لامبرت ایتون و میاستنی گراویس.

 

خانم های باردار.

 

مادرانی که در دوره شیردهی قرار دارند.

 

افرادی که عفونت و زخم فعال در ناحیه تزریق دارند.

 

افرادی که  از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و خط اخم

تا 24 ساعت نباید آب به ناحیه تزریق شده بخورد .

 

از کمپرس یخ برای جلوگیری از کبودی و کاهش التهاب استفاده کنید.

 

از لمس و دستکاری ناحیه بپرهیزید.

 

تا چند ساعت بعد از تزریق از دراز کشیدن اجتناب کنید.

 

تا چند روز فعالیت های ورزشی و سنگین انجام ندهید.

 

تا 24 ساعت هنگام استراحت سر را بالاتر از بدن قرار دهید.

 

با مشورت پزشک می توانید 3 روز اول را از ویتامین E استفاده کنید.

 

سعی کنید مرتب عضلات نواحی تزریق شده را حرکت دهید.

ماندگاری بوتاکس پیشانی و خط اخم

این موضوع در افراد مختلف با توجه به شرایط جسمانی و همچنین عمق چین و چروک  ها و حتی نوع بوتاکس تزریقی متفاوت می باشد. اما معمولاً بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد زیرا بعد از گذشت زمان مواد تزریق شده تجزیه و عضلات دوباره بازیابی می شوند.

تزریق بوتاکس به دلیل ایمن بودن و کم عارضه بودن و همچنین کاربردی بودن آن در روش های غیر جراحی بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. این روش علاوه بر نداشتن دوران نقاهت بسیار مقرون به صرفه بوده و اگر به موقع و در سن مناسب انجام شود یک روش عالی برای پیشگیری از چین و چروک می باشد. تزریق بوتاکس پیشانی و خط اخم به دلیل حساسیت بالا و تاثیر آن روی زیبایی چهره باید حتماً توسط پزشک متخصص و در مراکز معتبر انجام  شود  و اگر در مراکزغیر معتبر مانند سالن های آرایشی انجام شود می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای فرد به دنبال داشته باشد.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن بهترین دستگاه های روز دنیا و استفاده از مرغوب ترین متریال مصرفی زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.