بوتاکس خطوط پنجه کلاغی :با بالا رفتن سن، پوست درگیر تغییرات و چین و چروک  می شود، برخی نواحی نسبت به سایر نواحی از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و زودتر علائم پیری در آن ها پدیدار می شود از جمله این نواحی می توان به خطوط اطراف  چشم که به خطوط پنجه کلاغی معروف است اشاره کرد.

 

بوتاکس خطوط پنجه کلاغی

 

خطوط پنجه کلاغی چیست ؟

خطوط ریزی که شروع آن از گوشه چشم می باشد و تا شقیقه و گوش ادامه دارد. این خطوط ممکن زیبایی فرد را به ویژه در بانوان تحت شعاع قرار داده و برای آن ها آزار دهند باشد. علت ایجاد این نوع خطوط انقباض های کوچک عضلانی می باشد که به تدریج ایجاد می گردد.

انواع خطوط پنجه کلاغی

پویا : به دلیل انقباض های عضلانی ایجاد می شود. یکی از نشانه های خطوط پویا این می باشد که هنگام اخم کردن یا لبخند زدن فرد این خطوط نمایان می شود و در حالت عادی  یا بعد از اتمام خنده و اخم از بین می رود.

ثابت : اگر خطوط پنجه کلاغی پویا به موقع درمان نشود امکان دارد به صورت دائمی باقی بماند و به خطوط ثابت تبدیل گردد

 

درمان خطوط پنجه کلاغی

درمان خطوط پنجه کلاغی بستگی به میزان عمق آن دارد. ممکن است نیاز باشد تا از روش های ترکیبی برای درمان استفاده شود. اما یکی از بهترین و رایج ترین درمان های موجود تزریق بوتاکس می باشد. سم بوتولینوم با نام تجاری بوتاکس برای درمان انواع چین و چروک ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای رفع خطوط پنجه کلاغی نیز مفید می باشد.

مزایای تزریق بوتاکس برای خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم

بوتاکس برای درمان چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی موفق به اخذ تاییدیه FDA شده است.

باعث رفع خطوط پنجه کلاغی شده و از ایجاد مجدد آن جلوگیری می کند.

بدون دوران نقاهت می باشد و بعد از اتمام کار فرد می تواند به فعالیت های روزانه خود بازگردد.

موجب می شود تا فرد ازظاهری جوان تر برخوردار شود.

نحوه ی تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که حتما باید بوتاکس توسط پزشک متخصص و در مراکز معتبر انجام شود. پزشک بعد از انجام بی حسی موضعی با استفاده از سوزن مخصوص و ظریف در اطرف چشم تزریق را انجام می دهد. پس از آن نوروتوکسین از ترشح پیام رسان عصبی به نام استیل کولین در بدن جلوگیری می کند و باعث توقف موقتی پیام سیستم عصبی که وظیفه انقباض عضلات را بر عهده دارد می شود و ماهیچه های اطراف چشم ریلکس می گردد و در نتیجه خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم از بین می رود.

عوارض تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی

معمولاً عوراض خاصی ندارد و تنها ممکن است کبودی خفیف در ناحیه تزریق ایجاد شود که موقتی است و بعد از چند روز از بین خواهد رفت. در صورت مشاهده علائم غیر عادی حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.

ماندگاری اثرات بوتاکس در خطوط پنجه کلاغی

از نظر دکتر سارا خلیل آذر این روش قطعاً یک روش دائمی نمی باشد و بعد از گذشت حداکثر 4 ماه اثرات آن کم و از بین می رود و نیاز به  تکرار دارد.

مراقبت های بعد از انجام بوتاکس خطوط پنجه کلاغی

تا 24 ساعت نباید آب به محل تزریق بخورد.

بهتر است تا چند روز از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید.

تا 24 ساعت از مصرف نوشیدنی های الکی اجتناب کنید.

بهتر است بعد از تزریق تا چند ساعت دراز نکشید.

از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید بپرهیزید.

ناحیه تزریق شده را لمس نکنید.

کلینیک زیبایی آوان با دراختیار داشتن بهترین دستگاه های روز دنیا و استفاده از بهترین متریال مصرفی دارای تاییدیه FDA، زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.