انواع تقویت کننده های پوست

اگر از ضعیف شدن و پیر شدن پوست خود ناراضی هستید یا پوستتان دچار افتادگی و چین و چروک شده است و دیگر شادابی سابق را ندارد، باید از راه کارهایی برای جوان سازی و تقویت پوست استفاده کنید. یکی از راه های جوان سازی پوست استفاده از تقویت کننده های پوست می باشد.

انواع تقویت کننده های پوست

مرطوب کننده ها

یکی از ضروری ترین مواردی که باید رعایت شود مرطوب نگه داشتن  پوست است که با استفاده از کرم های مرطوب کننده میسر می شود. پوست شما چه خشک باشد چه چرب نیاز به مرطوب کننده دارد اما باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود. بهترین نوع مرطوب کننده ها کرم هایی هستند که حاوی ویتامین های C،E و A  و بتاکاروتن می باشد. همچنین کرم های حاوی رتین A برای افزایش تکثیر سلول های پوستی استفاده می شود.

انواع تقویت کننده های پوست

ضد آفتاب ها

اما یکی از رازهای داشتن پوست خوب محافظت آن در برابراشعه آفتاب می باشد. استفاده از ضد آفتاب های مناسب پوست و دارای استاندارد می تواند با خنثی کردن آسیب های ناشی از آفتاب یک پوست خوب را به شما هدیه کند. روزانه قبل از خروج از منزل باید از آن استفاده شود و هر 3 ساعت یک بار تکرار گردد.

ویتامین C

استفاده از ویتامین C  به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد برای پوست مزایای فراوانی دارد دارد ویتامین C از خاصیت ضد رادیکالی  نیز برخوردار است که می توان به  یکدست کردن رنگ پوست، آبرسانی پوست، لیفت پوست و بهبود چین و چروک اشاره کرد. ویتامین C را می توانید به شکل کرم، سرم یا ژل تهیه کنید.

اسکراب ها

با استفاده از اسکراب ها یا لایه بردارها می توان سلول های مرده پوست را از بین برد که این امر منجر به درخشندگی پوست می شود، همچنین با حذف سلول های مرده میزان جذب محصولات مراقبتی پوست بالا می رود.

استفاده از تقویت کننده های پوست به روش خانگی

گلاب

گلاب ماده ای شگفت انگیزی که قرن هاست توسط افراد برای پوست استفاده می شود و امروزه نیز در صنعت آرایشی، بهداشتی و محصولات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. گلاب دارای خواصی چون نرم کنندگی، ضد عفونی کننده، از بین بردن لک ها، پاک کنندگی و آب رسانی به پوست می باشد.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از مواد معدنی و مغذی می باشد. در حقیقت بیشتر مواد در زرده تخم مرغ ذخیره شده است اما سفیده ی آن نیز دارای مواد موثر می باشد. سفیده باعث بسته شدن منافذ پوست  شده و قرمزی و التهاب  پوست را از بین می برد. لیپیدهای هیدراته که تغذیه کننده پوست هستند در تخم مرغ وجود دارد که موجب لیفت پوست می شود همچنین دارای ریبوفلاوین است که باعث از بین رفتن رایدکال های آزاد می شود.

عسل

یکی از قوی ترین ها برای رطوبت رسانی و آب رسانی به پوست است. خاصیت دیگر عسل قدرت پاک کنندگی بالای آن است و ویژگی های ضد باکتری آن  که موجب بهبود آکنه می شود.

ژل آلوئه ورا

ماده ای تسکین دهنده و آبرسان برای پوست است. ماده ژلاتینی این گیاه با رطوبت رسانی و خاصیت ترمیم کنندگی بالا موجب شادابی و جوان سازی پوست می شود.

روغن زیتون

این روغن یکی از شگفت انگیز ترین روغن هایی است که هم خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و هم خاصیت رطوبت رسانی بالا دارد، به همین دلیل استفاده از این روغن برای بهبود چین و چروک ها موثر است.

برای داشتن پوستی سالم و شاداب علاوه بر استفاده از تقویت کننده های پوست داشتن رژیم غذایی سالم (میوه، سبزیجات، آجیل، انواع ماهی و …)، ورزش روزانه منظم و مدیتیشن (یوگا) برای کاهش استرس های روزانه بسیار مفید است. همچنین برای تقویت بیشتر پوست و پیشگیری از مشکلات پوستی می توانید از روش های کلینیکی مانند: مزوتراپی پوست، آر آف فرکشنال، CO2، میکرودرم، فیلرها و … استفاده کنید.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیر آوان مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.