وقتی سن بالا می رود حجم استخوان فک بالا کاهش پیدا کرده و تحلیل می رود و موجب می شود لب ها فرم اصلی  خود را از دست بدهند و دچار چین و چروک شود. درست است که با افزایش سن کلاژن سازی دچار افت بیشتری می شود اما عادت های غلط زندگی، آلودگی های محیطی، ژنتیک  و … نیز می تواند در ایجاد چین و چروک  ها و افتادگی پوست تاثیر گذار باشد. افتادگی گوشه لب ها همان خطوط گوشه های به پائین چرخیده دهان می باشد که به علت انقباض عضله Depressor anguli ایجاد می گردد. در این وضعیت  عضلات کشیده می شود و دچار افتادگی می شود و فشار آن به قسمت های زیرین صورت یعنی دقیقاً همان جایی که لب ها قرار گرفته است بیشتر است در نتیجه گوشه ی لب ها خمیده و به سمت پائین می رود و چهره را غمگین نشان می دهد.

افتادگی گوشه لب ها
افتادگی گوشه لب ها

روش های رفع افتادگی گوشه لب ها

تزریق بوتاکس

این روش باعث فلج موقت عضله در این ناحیه می شود و موجب می شود تا پوست به سمت بالا برمی گردد. تزریق باید به مقدار کم  و حتماً توسط پزشک انجام شود.

هایفوتراپی

با استفاده از امواج فراصوت روی لایه میانی پوست متمرکز می شود و موجب تحریک کلاژن سازی می شود و این موضوع بعد چند ماه  سبب لیفت و بهبود انعطاف پذیری پوست می شود. هایفوتراپی از روش های ایمن و غیر تهاجمی است که بدون نیاز به سوزن انجام می شود.

مزوتراپی

مواد مزوتراپی شامل مواد مورد نیاز پوست مانند: آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی، عصاره گیاهی، هورمون ها و … می باشد و تزریق آن به پوست باعث تقویت و بهبود کلاژن سازی در پوست می شود.

لیفت با نخ

در این روش نخ ها  توسط پزشک با تکنیک مخصوص زیر پوست قرار می گیرد و با کلاژن سازی باعث لیفت پوست می شود. هرچند که بعد از انجام می توانید تاثیر  الویه آن را ببینید اما تاثیر واقعی و ثانویه  نخ، بعد از چند ماه نمایان می شود.

جراحی

با انجام برشی کوچک و بدون آسیب به پوست، حجم عضله و عصب قسمتی از پوست به بالا کشیده می شود. اما این روش دوران نقاهت طولانی و هزینه بالاتری نسبت به روش های غیر جراحی دارد.

 

چه افرادی کاندیدای مناسب برای درمان افتادگی گوشه لب ها می باشند؟

افرادی که به دلیل افزایش سن دچار افت کلاژن شده اند و گوشه لب ها دچار افتادگی شده است.

افرادی که در اثر بیماری و فشارهای عصبی دچار افتادگی در این ناحیه شده اند.

افرادی که به صورت ژنتیکی دچار این مشکل هستند و می خواهند آن را تغییر دهند.

عوارض احتمالی استفاده از روش های تهاجمی

هر روش درمانی ممکن است ایجاد عوارض کند اما این بدین معنا نیست که همه دچار این مشکلات می شوند. برعکس این مشکلات خیلی به ندرت پیش می آید و معمولاً عوارضی به جز کبودی و تورم جای تزریق ندارد و آن هم بعد از گذشت چند روز از بین خواهد رفت. مشکلات نادر که ممکن است پیش بیاید عبارتند از:

خونریزی

آسیب به عصب

 عفونت

عدم تقارن

احساس درد

درد در قفسه سینه

افتادگی گوشه لب ها تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و همچنین باعث می شود تا چهره غمگین و عبوس به نظر بیاید. بهتر است قبل از ایجاد این خطوط و افتادگی از روش های جوانسازی پوست استفاده کنید زیرا بسیار آسان تر است اما بعد از  

ایجاد خطوط کار کمی دشوار می شود.

کلینیک زیبایی آوان با در اختیار داشتن دستگاه های روز دنیا و استفاده از متریال مصرفی با کیفیت و دارای تاییدیه زیر نظر پزشکان متخصص و مجرب مجموعه، آماده ارائه خدمات زیبایی و درمانی به شما عزیزان می باشد. لطفاً جهت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید. برای مشاهده مقالات تقویت مو و درمان ریزش مو به سایت هیر آوان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.