روتین پوستی با دکتر صدف فرهادی 

روتین پوستی یک مجموعه اقدامات و محصولات است که برای حفظ و بهبود سلامت پوست استفاده می شود. این روتین می تواند شامل مراحل مختلفی مانند تمیز کردن، تثبیت و مرطوب کردن پوست باشد، که ممکن است با توجه به نیازهای خاص پوست هر فرد تنظیم شود.

مراحل روتین پوستی با دکتر صدف فرهادی 

روتین پوستی معمولاً شامل مراحل زیر می شود:

  1. تمیز کردن پوست: استفاده از یک محصول تمیز کننده ملایم برای پاکسازی پوست از آلودگی ها، چربی و آرایش.

  1. تثبیت پوست: استفاده از تونر یا مایع تثبیت کننده برای بهبود میزان pH پوست و تنظیم تولید چربی.

  1. مرطوب کردن پوست: استفاده از یک محصول مرطوب کننده برای حفظ رطوبت و انعطاف پوست.

  1. محافظت از پوست: استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب های ناشی از اشعه UV و جلوگیری از پیری زودرس پوست.

بهتر است قبل از شروع هر روتین پوستی، با یک تکنسین پوست مشورت کنید تا بهترین محصولات و روش های متناسب با نیازهای خاص پوستتان را انتخاب کنید.

 

روتین پوستی با دکتر صدف فرهادی 

روش های روتین پوستی با دکتر صدف فرهادی

  1. شستشو: روزانه صبح و شب پوست خود را با یک محصول شستشوی مناسب برای نوع پوستتان شستشو دهید. این کار به پاک کردن آلودگی ها، چربی و آلودگی های موجود در پوست کمک می کند.

  1. تقریباً هر شب پوستتان را تمیز کنید. این کار به پاک کردن آلودگی ها، چربی و آلودگی ها در پوست کمک می کند.

  1. استفاده از تونر: پس از شستشو صورت، از یک تونر مناسب برای نوع پوستتان استفاده کنید تا پوستتان را تقویت کرده و تعادل pH آن را حفظ کنید.

  1. مرطوب کننده: پس از استفاده از تونر، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. این کار به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کند و پوستتان را نرم و لطیف می کند.

  1. استفاده از کرم ضد آفتاب: هر روز، حتی در روز های ابری، از یک کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی مناسب استفاده کنید تا پوستتان را از اشعه های مضر UV محافظت کنید.

  1. قرار دادن ماسک صورت: هفته ای یک یا دو بار از محصولات ماسک صورت استفاده کنید تا پوستتان را مرطوب و تقویت کنید.

  1. پاکسازی عمقی پوست: هر ماه یک بار از خدمات پاکسازی عمقی پوست مانند اسکراب و ماسک پریفرشنال استفاده کنید تا آلودگی ها و مرسومات درون پوستتان پاک شوند.

  1. انواع محصولات پوستی مصرف کنید: از محصولات مخصوص پوستتان استفاده کنید و خود را با مواد حفظ کنید.

اولین روتینی که دکتر صدف فرهادی پیشنهاد می دهد مخصوصا الان که داره هوا رو به گرمی میره و آفتاب در واقع داره  شدتش بیشتر میشه استفاده از ضد آفتاب ها هستند ضد آفتاب ها بعضی هاشون روشون  نوشته شده بر اساس نوع ضد آفتاب نیاز است که هر دو

ساعت یکبار اگر در تماس با آفتاب هستیم تجدید بشه ولی شدیدا مثل ضد آفتاب ها هستند که روشون درج  شده و با توجه به کیفیت که دارند هر چهارساعت  یکبار نیاز هست که تکرار بشه

ضد آفتاب‌ها بر اساس نوع پوست یعنی اگر که پوست مختلط تا رو به چربی‌ها باید  ضد آفتاب‌هایی باشند که فاقد چربی و سبک باشند ضد آفتابهای که

برای پوست های حساس هستند و ضد آفتابی که برای پوست خشک داریم در کنارش یکسری ضد آفتاب هست برای افرادی که تدریجا تعریق  زیاد دارند مخصوصاً توی فصل گرما و ضد آفتاب روی صورت شان نمی مونه که اینها نیز ضد آفتاب های واتر پروف نیاز دارند مخصوص آقایون و افراد ورزشکار و یا کسانی که تعریق زیاد دارند

ضد آفتاب ها یا sunscreen ها، محصولاتی هستند که برای حفاظت از پوست در برابر آفتاب و اشعه‌های مضر UV استفاده می‌شوند. این محصولات بیشتر شامل انواع مختلفی از فیلترهای مختلف UV هستند که جلوی آسیب‌های ناشی از تابش نور آفتابی را می‌گیرند. استفاده از ضد آفتاب مناسب، به پوست کمک می‌کند تا از سوختگی، پیری زودرس و حتی بیماری‌های جلدی مانند سرطان پوست جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.