تفاوت آر.اف فرکشنال با هایفوتراپی

با بالا رفتن سن پوست به تدریج خاصیت الاستیسته و ارتجاعی خود را از دست می دهد و درخشش و کیفیت پوست پایین می آید که این امر موجب می شود تا چین و چروک ها پدیدار شوند. حال چه راه چاره ای برای کند کردن روند پیری و علائم آن وجود دارد؟ در جواب این سوال باید گفت خوشبختانه با پیشرفت علم راه کارهای فروانی برای آن ابداع شده است که با توجه به مشکلات پوست در افراد مختلف می توان بهترین درمان را برای او در نظر گرفت.

بهترین راه برای جوان ماندن پوست پیشگیری است یعنی قبل از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست با مراقبت های لازم از آن جلوگیری کنیم زیرا جبران حجم از دست رفته پوست بسیار دشوار است. گزینه های بسیاری برای جوانسازی پوست وجود دارد اعم از جراحی های زیبایی که البته به جز هزینه های هنگفتی باید متقبل بشوید مشکلات و دردسرهای دوران نقاهت را نیز باید در نظر بگیرد.

امروزه راه های درمانی غیر جراحی زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد که با پرداخت هزینه کمتر و از همه مهم تر اینکه بدون نقاهت پس از اتمام درمان خود، می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید. از درمان های موثر در رفع مشکلات پوستی می توان به آر. اف فرکشنال و هایفوتراپی اشاره کرد. آرف اف فرکشنال و هایفو تراپی هر دو از روش های درمانی و زیبایی بسیار موثر می باشند. حال اینکه کدوم دستگاه بهتر است باید گفت که هر کدام مزیت های خاص خود را دارند که باید با توجه به پوست هر فرد برای او انتخاب شود.

 

تفاوت آر.اف فرکشنال با هایفوتراپی

عملکرد هایفوتراپی بهتر است یا آر.اف فرکشنال در جوانسازی پوست؟

نمی توان گفت عملکرد کدام بهتر است زیرا هر کدام مزیت خاص خود را دارند و با توجه به مشکلات پوستی هر فرد باید انتخاب شوند. برای اینکه آگاهی شما در مورد مزیت ها و تفاوت های این دو روش بالاتر برود راجع به هر کدام به اختصار توضیح می دهیم .

اثر گذاری هایفوتراپی

این روش با استفاده از امواج اولتراسوند یا فراصوت برای لیف صورت و گردن انجام می شود. نفوذ عمیق تری را نسبت به سایر روش ها دارد و بدون ایجاد آسیب در اپیدرم پوست (لایه سطحی پوست ) روی درم پوست (لایه میانی پوست) اثر گذار است و به طور بسیار دقیق به لایه SMAS برخورد می کند و موجب کشیدگی عضله که در زیر پوست قرار دارد می شود و در نتیجه منجر به لیفت پوست می گردد. این کار بدون هیچ گونه آسیب رسانی به پوست و عضله انجام می شود. البته این کار مستلزم این می باشد که توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود.

 

اثر گذاری آر.اف فرکشنال

در این  روش گرم کردن درم پوست به وسیله لیزر انجام می شود. این کار موجب تحریک و کلاژن سازی و بهبود چین و چروک ها و همچنین لیف صورت می گردد. هنگامی که بافت غنی از کلاژن تازه ساخته شود باعث رفع بسیاری از مشکلات پوستی اعم از: بهبود الاستین پوست، بسته شدن منافذ باز صورت، لیف صورت و کاهش چین و چروک های سطحی می باشد.

تفاوت آر.اف فرکشنال با هایفوتراپی

خب اکنون که اطلاعاتی مختصری راجع به عمکلرد هایفوتراپی و آر.اف فرکشنال کسب کردیم به بررسی تفاوت های این دو روش می پردازیم.

هایفوتراپی دارای نفوذ عمیق تری می باشد  و حتی می تواند از درم پوست  (لایه میانی پوست ) نیز گذر کند و به لایه SMAS برسد اما در آر.اف فرکشنال تنها می توان از اپیدرم پوست (لایه سطحی پوست) گذر کند و به درم پوست نفوذ کند. تمرکز اصلی آر. اف فرکشنال روی اپیدرم پوست می باشد.

در هایفوتراپی امواج فراصوت به صورت شدیدتر و دقیق تری در پوست منتشر می شود اما در آر.اف فرکشنال این گرما به صورت کلی پخش می شود.

آر.اف فرکشنال علاوه بر لیفت صورت در درمان دیگر مشکلات پوستی مانند درمان اسکار و منافذ باز پوست تاثیر گذار است اما هایفوتراپی فقط روی لیفت و سفت شدن پوست موثر می باشد.

هایفوتراپی تنها در یک جلسه انجام می شود اما آر.اف فرکشنال نیاز به تکرار جلسات تا رسیدن به نتیجه دلخواه دارد.

قدمت هایفوتراپی نسبت به روش آر. اف فرکشنال بسیار کم است به همین دلیل آر اف بیشتر انجام می شود.

موارد استفاده از هایفوتراپی

  • لیفت صورت، ابرو، گونه و پلک
  • لیفت گردن
  • بهبود چین و چروک ها
  • بهبود حالت الاستسیته پوست
  • بهبود خط خنده
  • بهبود غبغب

موارد استفاده از آر.اف فرکشنال

  • رفع جای اسکار و زخم
  • شفافیت و درخشندگی پوست
  • از بین بردن استرچ مارک (ترک های پوستی)
  • کلاژن سازی
  • بهبود گودی زیر چشم
  • بسته شدن منافذ پوست

مزایای هایفو تراپی

  • عملکرد تخصص روی لیفت پوست
  • تاثیر گذاری آنی با ماندگاری بالا
  • بدون ایجاد زخم و جراحت روی پوست
  • تک جلسه ای بودن
  • بدون نقاهت

مزایای آر.اف فرکشنال

  • برای تمام تایپ پوستی قابل استفاده می باشد.
  • رنگدانه های پوست بدون تغییرات باقی می ماند.
  • عوارض آن (قرمزی و التهاب پوست ) پس از گذشت یک الی دو روز از بین می رود.

تفاوت ماندگاری و نتیجه آر.اف فرکشنال با هایفوتراپی

در آر.اف فرکشنال بعد از انجام یک جلسه فرد تغییرات را احساس خواهد کرد و پوست درخشان  و صاف و یکدست می شود اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب بعد از اتمام جلسات و پس از گذشت 6 ماه اثرات آن را مشاهده می کنید. و ماندگاری آن به این شکل است که معمولاً تا چند سال باقی می ماند. اما در هایفو تراپی بعد از اتمام جلسه درمانی نتیجه تا حدودی قابل مشاهده است البته مدتی زمان می برد تا اثر گذاری نهایی آن مشخص گردد. ماندگاری هایفو معمولاً تا دو سال می باشد.

به طور قطعی نمی توان گفت کدوم روش بهتر است ، اگر بخواهید تنها پوست خود را لیفت کنید هایفوتراپی روش مناسب تر است اما اگر می خواهید جوانسازی پوست انجام دهید و علاوه بر لیفت مشکلات دیگر پوست خود را رفع کنید روش آر. اف فرکشنال برای شما مناسب تر می باشد. در کل بهتر است بعد از مشاوره با پزشک متخصص و با نظر او بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید تا  از نتیجه حاصل رضایت کافی را داشته باشید. کلینیک  زیبایی آوان با بهترین دستگاه های روز دنیا زیر نظر پزشکان متخصص پوست و مو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. لطفاً برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.