انواع فیلر ها با دکتر سعید نورایی

به صورت کلی فیلر هر نوع ماده ای که پر‌کننده یک نقص روی صورت باشد فیلر می گویند  فیلرها می‌توانند به صورت چربی باشند یا ژل باشند.

ژل های اسید هیالورونیک

انواع فیلر ها با دکتر سعید نورایی :از مهم ترین نوع ژل ها از  ژل های اسید هیالورونیک هستش که ژلهایی هستند که از پلی ساکارید هیارولونیک اسید تشکیل شده‌اند که فوق العاده آب دوست هستند یعنی وقتی ما تزریق می کنیم به مقدار زیادی به خودشون آب می گیرند و باعث می شوند که کلاژن‌سازی را  در محل فعال کنند درواقع سلول‌های پیش‌ساز کلاژن‌ تحریک می‌کند به کلاژن سازی و باعث میشه کلاژن‌سازی در محل فعال بشه

فیلرهای هیارولونیک اسید مجوز دار باشند همشون یک سی‌سی هستند به صورت پک بسته بندی یک سی سی هستند و مجوز وزارت بهداشت دارند ژل هایی که به صورت ده سی‌سی هستند یا ژل های پاکتی هستند و پزشک به صورت یک سی سی ازشون میکشه اینا  ژل های تقلبی و فاقد مجوزهستند.

 

انواع فیلر ها با دکتر سعید نورایی

 

ژل الانسه

یک ژل خوبه دیگه که اتحادیه اروپا و سازمان غذا و دارو آمریکا مورد تاییدش هست ژل الانسه هستش .الانسه از دو قسمت تشکیل شده قندی که به یک پلیمر وصل شده.قند کربوکسی متیل  سلولز است که وصل میشود  به یک پلیمر در واقع  پلیمری به نام پلی کاپرولاکتون.ژل فوق‌العاده خوبی هستش یکساله دو ساله سه ساله و چهار ساله دارد

بر حسب ناحیه تزریقمان ما در واقع نوعشو مطرح می‌کنیم برای بیمارمان و مهمترین چیز دیگه ژل الانسه کمی صبر و حوصله میخواهد که در دو تا سه هفته اولش قندی که به آن پلیمر وصل هست  جذب می شود ولی کمی افت حجم داریم ولی بعد از دو تا سه ماه آرام آرام کلاژن‌سازی در محل تحریک میشه و باعث میشه به حجمه خیلی خوب برای بیمار ما ایجاد کند.

ژل پروفایلو

 

یک  ژل دیگر  که خدمتتان می خواهم معرفی کنم ژل پروفایلو  هست  پروفایلو یک ژل دو سی‌سی هست و حجم دهی نخواهد داشت ولی بیشتر خاصیت آبرسانی پوست را برعهده دارد .کلاژن‌سازی زیر پوست را فعال می‌کند و تحریک می کند معمولا توی افرادی که به دنبال این هستند که سن پوستشان بهتر بشه می تونند از این ژل استفاده کنید یا کسانی که بیماریهای زمینه ای دارند و در اثر آن پوست صورتشان آسیب دیدهمثل دیابت مثل تیروئید مثل بیماری های دیگری اتوایمیون و اهمیت آن این است کلاژن سازی زیر سطح پوست فعال میکند و  آبرسانی پوست را  بیشتر می کند خود شخص احساس خیلی خوبی نسبت به این ژل دارد  .

کلاژن سازی به فرآیند تولید و ترمیم کلاژن در بدن اطلاق می‌شود. کلاژن یک پروتئین حیاتی است که به ساختار و ارتباط بافت‌های بدن کمک می‌کند و از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی پوست یا بافت‌های دیگر بدن آسیب می‌بینند یا کلاژن کاهش می‌یابد، نیاز به تقویت کلاژن سازی حتمی می‌شود.

روش‌های مختلفی برای افزایش کلاژن سازی وجود دارد که شامل مصرف مکمل‌های مغذی، اعمال لیزر، استفاده از کرم‌های ضدپیری و ماسک‌های صورت، و همچنین تغذیه مناسب و ورزش منظم می‌شوند. همچنین تغییر سبک زندگی و کاهش عوامل ضار مثل استرس، سیگار و آلکل نیز می‌توانند کلاژن سازی را تسهیل کنند.

در این مقاله با انواع فیلر ها با دکتر سعید نورایی آشنا شدید برای رزرو وقت با دکتر سعید نورایی لطفا با شماره های مندرج در سایت کلینیک زیبایی آوان تماس حاصل نماییید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.